måndag 24 juni 2024

Lowell - Hudson Valley, June 21 - 24

 We are totally worn out! Reconnected with old friends Christine and Glen, and Rose and Angela in Putnam, got a guided tour of Putnam High (certainly not a stuffy school anymore!) Went to my 50th Reunion, had a cookout at Shawn and Rachael's at Alexander Lake, met my second cousin Robin and her family for the first time - and we look a bit like each other! And we put flowers on my grandpa Johan's brother Edwin's memorial. He was killed in France 2 days or so before Armestice day. A very emotional day today.

If I've forgotten anything, it's because I'm so incredibly tired!

Photos below the Swedish text.

J hittade en bra REI en bit från motellet där han fick köpt all middagsmat till vandringen på John Muir Trail (Sierra Nevada). Kom till Chris och Glen på eftermiddagen, bar in allt och sen körde han mig till nagelsalongen i Putnam. Så skönt att bli ompysslad! Sen kom regnet... Det var en vägg av vatten som kom forsande, och massor med blixtar. Det lugnade ner sig lite grann så han kunde hämta mig. På kvällen middag med C&G, fint att komma ikapp i varandras liv.

Stressig dag på lördagen. Lunch med Rose och Ang på 85 Main. Tänk att vi har så mycket att prata om! Visning av Putnam High School - har hänt massor! Tip top skola nuförtiden. Och till slut Reunion. 

Inte så kul med Reunion för Jens och övriga makor/makar, desto roligare för oss som gått där. Många jag inte kände igen, men kul att prata med alla. När klockan slog 9 var vi ganska nöjda allihop tror jag. Åldern tar ut sin rätt. 

Så trötta söndag morgon. Det är slitsamt att resa så här, träffa folk hela tiden, packa upp och packa. Trevlig Arts Fair, men alldeles för varmt o kvavt. Skönt komma till Alexander Lake, cook out hos Shawn och Rachael. Nästan hela klanen var där utom Mark samt Peter och Tor. Fantastiskt trevligt att träffa alla. Och en massa nytillkomna släktingar. Sommaren efter High School nere vid sjön var en fantastisk sommar, så annorlunda för mig. J paddlade och badade, och spelade 'Corn Hole', som tydligen var riktigt skoj. Jag passade på att prata med alla.

Ännu tröttare måndag morgon. Träffade min tremänning/syssling Robin i Cromwell, CT, med msn Tom samt sonen Adam med flickvännen Mia. Robin och jag liknar faktiskt varandra! Vi hittade Morfars bror Edvins träd i Memorial Park, och sen for vi till kyrkogården där det faktiskt finns en sten för honom. De hade tänkt på blommor, så glad för det.

Vi fann verkligen varandra över lunchen, så trevligt. 

Nu är vi på Holiday Inn i Fishxx öster om Hudsonfloden. Vi är faktiskt helt slut. Det har varit en riktigt emotionell dag, med Edvins grav, men framförallt att träffa Robin och hennes familj. I morgon till Bethlehem, där vi har bokat 2 nätter på Hyatt. Min väninna Laura fyller år i övermorgon, så det blir speciellt att kunna vara här då.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar