onsdag 3 juli 2024

Colonial Williamsburg, July 2 - 3

Yesterday I got the most amazing tour of Mathew's office. They are responsible for all the clothes worn by people who work there. 500 people, everyone has three sets of clothes. Wow.

M managed to find me the book I was looking for for my friend Johanna, at a place 'just down the road'. Lovely place. And somehow I bought a couple of books too...

In the afternoon I spent a lovely hour shopping fabrics. And a book just happened to end up in the bag, too... What can I say, I love books!

All in all, a lovely day.

Today was not so lovely. The plan was for J to take me to CW and then work out. I ended up sleeping a few hours midday instead - had a pretty bad bout of IBS. All good now, and we're going home to M for dinner.

As always - photos below the Swedish version

Tisdag: J tränade (löpband) och tvättade medan Mathew visade mig sin helt fantastiska avdelning. Tänk Skansen på steroider! 500 personer jobbar på CW och alla har 3 uppsättningar kläder var. Mathews ansvarar för sömnad (inklusive inköp av tyger och material till skorna, de har en egen skomakare) och vård/tvätt av alla plaggen. En otrolig logistik kring detta!

M visste var vi kunde få tag på An Agreeable Tyrant, boken jag lovat köpa åt en väninna. Och hoppsan, det slank visst ner en åt mig också! Samt en bok av Linda Baumgarten! Milde himmel!

Sedan åt M och jag lunch på en bra kinesisk/asiatisk restaurang. Eftermiddagen tillbringade vi i CW där jag till Jens förtvivlan dröjde mig kvar i tygaffären i säkert 5 minuter. Vete 17 hur det gick till, men jag kom ut med en bok och en plus tre meter kattun/tryckt bomullstyg. Så det kan gå.

På kvällen åkte vi tillbaka till kinesen. De var så bra på vegetariskt, och det har inte varit lätt för J på sistone att M o jag tyckte det vore bra. Det känns som om ju längre söderut vi kommer, desto besvärligare är det att vara vegetarian.

Idag blev en jobbig dag. Efter frukost fick jag ett jobbigt IBS-skov, låg och sov ett bra tag. J låg vid poolen och solade, och sen sprang han på löpbandet. 

Jag mådde bättre efter 15, så vi fick en stund i CW. Fick en intressant pratstund med plåtslagaren om lyktorna. De gör samma sorts lyktor som vi kallar kjolvärmare hemma. Och som vi såg i The Lost River Caverns. De kom ursprungligen från Tyskland, och kan vara så gamla som medeltida. 

Sen såg vi paraden, som tydligen alltid går klockan 17. Jag gillar fife and drum parades! Har såklart filmat, men är svårt att ladda upp film.

I kväll är vi bjudna hem till M på middag.

Clothes everywhere! What a nightmare to keep track of everything!




        Linnevarpen gillar inte fukten i Virginia!

Beautiful chairs in the governor's palace. Everything including the building itself is a reconstruction due to a fire. 


                           The books I bought! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar