måndag 19 juli 2021

July 18 from car to RV

 Svenska längre ner!

The plan was for me to go on a short break on my own. But my car broke down, so we quickly regrouped and decided that Jens can work from the RV. Stocked up on groceries, filled up the watertank, packed clothes and made the beds, and we're ready to go.

Ja herregud vilken start den här resan fick! Tanken var ju att jag skulle resa själv eftersom Jens jobbade. Som tur var började trasslet redan igår, och inte i morse, för då hade jag inte kommit iväg. Viktor missade bussen till jobbet, så jag skulle skjutsa. Men aj då, batteriet hade visst kroknat i nyckeln. Dubbel aj då, även reservnyckeln hade kroknat! Använder ju aldrig nyckeln i själva låset, så det hade körvat, men till slut satt vi på plats. Trippel aj då, för motorn var helt död. 

In och hämta nycklarna till el-bilen, som jag aldrig kör, så jag kom inte ihåg hur man ändrade stolen för att nå pedalerna. In och väcka Jens. Väldigt populärt. Viktor kom bara 5 minuter sent, bilen var fortfarande stendöd och kickstarta funkade inte. Vad göra? Vi tar husbilen såklart, jag jobbar ju på distans sa Jens. Så vi lastade bilen, och i morgon bitti bär det av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar