onsdag 21 juli 2021

July 21 Folk music and folk art

 

Svensk text längre ner!

Had an absolutely lovely day at the old farm house today. Folk music to my heart’s delight and a bit of folk art as well. Blogspot wouldn’t let me upload more than ond video, sorry about that.


Och idag, äntligen, orsaken till att jag ville till Orsa just idag - Orsa Spelmän på hembygdsgården. Jag gjorde en heldag av det såklart. Vi bor ju 4 minuters promenad därifrån, så det var enkelt. Iklädd sommardräkt traskade jag iväg, och möttes av idel glada tillrop på vägen dit. Jag var den enda i dräkt, vilket jag nog tyckte var lite förvånande. Men det kändes inte alls konstigt att ha dräkten ensam, jag börjar bli van!

Underbar musik - men ingen Koppången, så den kör jag på Spotify just nu.

Sen köpte jag lite böcker om Orsa, såklart. Höll på att missa försäljningen av kurbitsmålade skyltar och föremål, men hann precis innan hon packade ihop. Var väldigt sugen på en pall i lila, men lyckades behärska mig!



Typical folk art from Dalarna
And another example 

This was the first time in ages they had been able to play together, not quite in full force, bit still.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar