lördag 3 juli 2021

Saturday, July 3, Sollerön/Mora






 

Svensk text längre ner!

Hot, hot, hot! And as you know, I really don’t do heat well. Luckily we had no big plans for the day, just a walk along a “Culture trail” to see different aspects of the landscape. Even that proved a bit too much, as can be seen by the fact that I took very few photos.

Back at the camp site we put up our shower curtains/cum sun shades from the awning, without which I would have been a wreck by now. But as it is, I’m slowly beginning to look forward to a glass of white..


Enda planen idag var tack och lov Sollerö hembygdsgård och deras Kulturstig. Men till och med det var lite väl mycket för mig i värmen! Men Kulturstigen var verkligen trevlig, välskyltad, genom hagar med får och kor, via en liten gruva och tack och lov lummig skugga här och var. Mot slutet stapplade jag mest fram - det har verkligen varit varmt idag, och värme är liksom inte min bästa gren.

Skulle så gärna besökt även Solleröns textilkammare som jag har läst en del om, men den håller tyvärr stängt hela året, på grund av pandemin.

Tillbaka på campingen satte vi upp solskydd på markisen -  duschdraperier upp och ner med spiraltråd i fållen, och tältpinnar genom hålen som egentligen är för duschstången. Funkar jättebra faktiskt, så nu sitter jag i skuggan och skriver med en vattenflaska på bordet. Det är dessutom lite svalare nu, 

I morgon bär det av hemåt, via Insjöns väveri och kanske Avesta Bruket/Avesta Art. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar